بوتاکس معده چیست و آیا واقعا باعث کاهش وزن سریع می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402
بازدید : 11348
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


این روزها با افزایش چاقی در بین افراد جامعه، روش های نوین بسیاری در درمان آن به کار گرفته شده است. یکی از این روش ها تزریق بوتاکس به معده است. در این صفحه همه چیز را در مورد این روش توضیح می دهیم و نشان می دهیم که چرا این روش هنوز برای کاهش وزن موثر و سالم نیست.



بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس شکم یک روش جدید کاهش وزن است که به روش آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سم بوتولینوم به عضلات شکم تزریق می شود. انقباض ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه معده را افزایش می دهد. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، اشتها کاهش می یابد و در نهایت کاهش وزن جزئی رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. این یک روش موقتی است. عمل لاغری تعریف متفاوتی دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثر و متفاوت است.



چه افرادی برای بوتاکس معده مناسب هستند؟

برخی از افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با کمک بوتاکس معده وزن خود را کاهش دهند. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که شما را کاندید مناسبی برای این درمان می کند:

با ورزش و پیروی از رژیم های لاغری مختلف وزن کم نکردید.

شما مشکلات و بیماری های مربوط به معده مانند زخم معده، ورم معده را ندارید

شما دارای شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 هستید



چرا شاخص توده بدن ایده آل برای بوتاکس معده باید زیر 40 باشد؟

زیرا میزان کاهش وزن با این روش کم است، در حالی که افراد با شاخص توده بدنی بالای 40 آنقدر در معرض خطر هستند که بوتاکس فقط مقدار کمی را کاهش می دهد. افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 و بالای 40 دارند باید با کمک یک جراح لاغری خوب وزن خود را کاهش دهند.

 

خطرات و عوارض بوتاکس در معده چیست؟

خود بوتاکس سال هاست که از نظر پزشکی به عنوان یک درمان بسیار کاربردی استفاده می شود، اما تحقیقات کمی در مورد تزریق آن به معده انجام شده است و روشی نسبتا جدید و اثبات نشده است. به طور کلی، اگر بوتاکس برای اهداف زیبایی یا جراحی توسط متخصص مجرب، به افراد مناسب، با دوز صحیح و اصولی انجام شود، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و عارضه ای ایجاد نکند. در مورد تزریق به معده، می توان انتظار داشت که اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود، خطر کاهش می یابد.

حالت تهوع یکی از عوارض جانبی بوتاکس معده است.

تاکنون هیچ عارضه جانبی خاصی برای بوتاکس در معده ثبت نشده است، اما هیچ موردی از ضایعات جدی وجود نداشته است. با این حال، در برخی مراجع؛ برخی از موارد عوارض جزئی به عوارض جانبی بوتاکس نسبت داده شده است.

دریازدگی

استفراغ

دلشکستگی

احساس نفخ و معده درد خفیف

آسیب بافت به دلیل تزریق نادرست یا مصرف بیش از حد

سوراخ شدن معده

ای...



علاوه بر این، برخی از کارشناسان معتقدند که در موارد نادری ممکن است این مشکلات در برخی افراد رخ دهد.

ضعف عضلانی در سراسر بدن

درد یا تورم

مشکلات تنفسی

دوبینی

نکروز شکمی

از دست دادن کنترل مثانه

همچنین برای افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند یا مشکلات عضلانی دارند توصیه نمی شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد.

 

درمان بوتاکس برای ناراحتی معده چگونه انجام می شود؟

این درمان به هیچ وجه جراحی نیست، بلکه به صورت کم تهاجمی و بدون قرار دادن دستگاه آندوسکوپی انجام می شود. برای انجام درمان بوتاکس معده مراحل زیر انجام می شود:

بیمار غش می کند

آندوسکوپ از طریق دهان وارد مری و معده می شود

تزریق بوتاکس به صورت موضعی

این فرآیند به طور متوسط ​​20 دقیقه طول می کشد.

بستری شدن در بیمارستان لازم نیست.

بیمار به مدت 2-1 ساعت تحت نظر پزشکان و پرستاران خواهد بود

بالاخره بعد از آن می تواند به خانه برود.



مراقبت های بعد از بارداری بوتاکس چیست؟

اگرچه انجام این درمان به کاهش وزن شما کمک می کند، اما نباید انتظار معجزه داشته باشید. در واقع پس از این روند باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید و در کنار فعالیت های ورزشی رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

به عنوان مثال، شما نباید غذاهای حاوی چربی یا کربوهیدرات زیاد بخورید. مثلا فست فود یکی از این نوع غذاهاست. زمانی که ورزش می کنید و رژیم غذایی سالمی می خورید، می توانید بیشترین سود را از بوتاکس معده ببرید. سایر توصیه ها و توصیه ها، راه حل ها یا مراقبت های بعد از بوتاکس شکم توسط پزشک متخصص در روز تزریق توضیح داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: https://balloontehran.com/بوتاکس-معده/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com